Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh snížení počtu svarů u rámových dveří kolejových vozidel z Al slitin
Šplíchal, Jan ; Vaněk, Mojmír (oponent) ; Sigmund, Marian (vedoucí práce)
Diplomová práce předkládá možné návrhy snížení počtu svarů u rámových dveří kolejových vozidel svařovaných z profilů z hliníkové slitiny EN AW 6060, která je tepelně zpracována dle stavu T66. Profily jsou svařovány metodou TIG s využitím přídavného materiálu S Al 5087 (AlMg4,5MnZr). Tepelné ovlivnění svařovacím cyklem vyvolává v základním materiálu změnu struktury a pokles mechanických vlastností z důvodu rozpuštění precipitátů. Pro zjištění potřebných mechanických vlastností materiálu po svaření, byla provedena zkouška tahem na dodaných vzorcích. Výsledné hodnoty z tahové zkoušky byly následně použity jako hraniční hodnoty při novém návrhu dveřního rámu pomocí simulace MKP v softwaru Virtual Performance Solution s využitím nástavby PAM – Crash. Nově navrhnutý rám byl svařen dle potřebných specifikací postupů svařování, které jsou taktéž součástí práce. Závěr je věnován ekonomickému zhodnocení aktuálního a nového návrhu dveřního rámu.
Návrh snížení počtu svarů u rámových dveří kolejových vozidel z Al slitin
Šplíchal, Jan ; Vaněk, Mojmír (oponent) ; Sigmund, Marian (vedoucí práce)
Diplomová práce předkládá možné návrhy snížení počtu svarů u rámových dveří kolejových vozidel svařovaných z profilů z hliníkové slitiny EN AW 6060, která je tepelně zpracována dle stavu T66. Profily jsou svařovány metodou TIG s využitím přídavného materiálu S Al 5087 (AlMg4,5MnZr). Tepelné ovlivnění svařovacím cyklem vyvolává v základním materiálu změnu struktury a pokles mechanických vlastností z důvodu rozpuštění precipitátů. Pro zjištění potřebných mechanických vlastností materiálu po svaření, byla provedena zkouška tahem na dodaných vzorcích. Výsledné hodnoty z tahové zkoušky byly následně použity jako hraniční hodnoty při novém návrhu dveřního rámu pomocí simulace MKP v softwaru Virtual Performance Solution s využitím nástavby PAM – Crash. Nově navrhnutý rám byl svařen dle potřebných specifikací postupů svařování, které jsou taktéž součástí práce. Závěr je věnován ekonomickému zhodnocení aktuálního a nového návrhu dveřního rámu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.